Spaanse graffiti-liefde. We voelen met hem mee.

“Dat doet die van mij nou nooit…” Verzuchtten mijn vrouwelijke collega´s toen ze gistermiddag de muur tegenover het werk zagen (plaats de cursor boven de foto voor de vertaling):

Wat heeft Jihad geantwoord? Hopelijk heeft ze ja gezegd:

Of ze was een beetje teleurgesteld:

Misschien overkomt haar dit wel vaker:

Of toch niet:

Of ze speelt hard to get:

Of ze had het niet goed gelezen:

Of het werd toch niks:

Of misschien nog iets anders? Kom maar door met die suggesties.

  1. Dirk

    Die laatste die kan natuurlijk niet!

    Maar goed.. ik zou wel een beetje schrikken als dit op de muur stond bij de ingang van het kantoor waar ik werk!
    ..Er is iemand van het padje geweken, maar heeft daar spijt van!? Krijgen we er dan een nog radicaler persoon voor terug? En gaat hij het dan proberen goed te maken? Offert hij zich dan op of gaat het niet zo ver misschien?
    Ik zou dus komende maanden niet meer op m’n werk durven komen!
    Veel plezier daar jongens!

    • Ja, ik ken die Jihad jammer genoeg niet dus ik weet niet wat ze er van vindt. Misschien hoor ik nog eens een roddel over hoe het afgelopen is. Het streelt natuurlijk als iemand zoiets voor je op een muur kalkt, maar persoonlijk zou ik er toch niet zo blij mee zijn.
      Stel je voor: iedereen associeert je ineens met een vage liefdesgeschiedenis, zelfs mensen die je niet kennen. “En wat is dat dan voor vreemde figuur die zoiets doet?” Lijkt me ook niet goed voor je reputatie en carriërekansen.
      Verder hou ik niet van dat gekalk op muren om het dan door anderen te laten schoonmaken. Het muurtje is inmiddels weer grijs geverfd en ik denk niet dat onze romanticus dat heeft gedaan. Met zo´n lapzwans zou ik niet graag geassocieerd worden.
      Bovendien, hij is blijkbaar wel man genoeg om met een spuitbusje snel iets op een muur te zetten. Maar blijkbaar heeft hij iets erg fout gedaan waarvoor hij zijn excuses moet aanbieden: was op dat moment een kerel geweest en niet achteraf met een zwart busje verf.
      Maar het meest van alles vind ik het niks omdat het disproportioneel en melodramatisch is: doe normaal, wees een kerel en bied je excuses aan terwijl je voor haar staat.

      Kortom, als ik die Jihad was dan wist ik het wel: Dumpen die gozer!

  2. Is “Jihad” niet de benaming voor “Heilige Oorlog” in het Arabisch? Dus de schrijver houdt van een heilig oorlogje en heeft spijt? Dat lijkt mij zo klaar als het spreekwoordelijke klontje!
    Ik ga met Dirk mee, ik zou maar oppassen. Succes! Hihihi! 😉

Geef een reactie

